God Jul :D

God Jul alla fina läsare! Jag sitter och börjar lite på kap 11 för eran skull idag på julafton men det kommer inte upp något idag :) Kram Agnes!


Up All Night - Kapitel 10

Tidigare: 
-Who did you talk whit? Sa Simon och alla kollade undrande på mig för jag hade pratat så länge.
-Emma, she is coming over soon so we can do something because you are going home today. Sa jag och gjorde en ledsen min så de började skratta. Alla utom Harry.
-Are Emma coming now?
-Yes. She was ready so she is on her way

Harry bara försvann upp på övervåningen. Alla kollade på varandra och började as garva. Tillslut kom Harry ner igen och kollade på oss. Han hade bytt om från pyjamas till vanliga kläder och fixat håret och gjort sig iordning medans vi andra stod där i våra pyjamaser och skrattade åt honom.
____________________________________________________________________________________________

 


Det plingade på dörren och jag förstod att det var Emma, så jag sprang fram till dörren och gav henne en stor kram.
- Hej, sa med en glad röst.
- Hej, svarade hon, värst vad glad du värkar vara glad då.
Jag tänkte på Zayn och rodnade lite, så jag drog fort med henne till köket där resten befann sig så att hon inte skulle börja ställa frågor om mig och Zayn, jag ville inte ta det just nu.

Zyns perspektiv:

Sara och Emma kom in till köket där vi satt, och jag såg hur nervös Harry blev, han fixade med håret och sina kläder.
- Hi! Ropade Emma och vinkade till oss.
- Hi Emma! Ropade vi tillbaka.
De satte sig ner vid bordet, vi pratade och skrattade med varandra. Men min blick fastnade alltid på Sara, hon var ju så underbart fin. Innan vi åker idag så ska jag berätta hur jag känner för henne.
- I think I leave you young guys alone today, I have to work a little and buy some stuff at the mall. Sa Simon och tackade för frukosten, sen lämnade han bordet och gick in på sitt kontor.
- So what do you want to do today when it´s the last day? Frågade Niall oss.
Egentligen ville jag att det bara skulle vara jag och Sara, ensamma, men det sa jag inte utan jag satt bara tyst och lysnade på vad de andra ville göra.
- The doctor said that I had to take it easy even today, sa Sara.
- Oh, and I wanted to swim in the pool, sa Louis med en ledsen min, alla skrattade till lite.
- But you guys can do that, I want to sun so that´s okay, sa jag och gav Louis ett snällt leende.
- Are you sure? frågade jag henne.
- Yeah, hon kollade på mig och log, jag log vänligt tillbaka.
- Good, then I go up and change, sa Liam och dukde av sina saker och sprang uppför trappan.

Saras perspektiv:

- Here I come! Ropade Louis medans han sprang och gjorde kanonkulan i poolen.
Emma och resten av killarna kom skrattandes fram till poolen. Alla hoppade i poolen förutom Zayn som stog kvar vid mig.
- Should not you swim? frågade jag Zayn
- No, not now, svarade han och tittade bort mot Emma och killarna.
- Okay. You can sit here if you want? sa jag medans jag pekade på stolen bredvid mig.
- Absolutely, svarade han och satte sig på stolen med ett leende på läpparna.

Efter ungefär 2 timmar började vi bli hungriga.
- I can make some grilled meat if you want? frågade Harry oss.
- Of course! Ropade vi alla till svars i kör.
Harry torkade sig, sen gick han in och hämtade köttet och resten av det som han behövde. Han kom ut igen med händerna fulla av saker, han ställde ner alla saker på ett litet bord bredvid grillen, sen började han gilla köttet.
- I can help you if you want? frågade Emma till Harry.
- I would love that, svarade han henne med ett leende på läpparna.
De stog där och pratade och skratta, så söta de var tillsammans.

Efter maten badade de en stund till, utom jag och Zayn då.
- Is something wrong? frågade jag Zayn. Han hade ju varit så tyst hela dagen så jag började undra om det hänt något.
- No I´m fine, it´s just...can I tell you something?
- Sure you can, svarade jag och vände mej emot honom med ett leende.
- When I fell asleep with you last night, it just felt so right, sa han och rodnade lite.
- I know, svarade jag honom och log.
- No you don´t understand. I know that it´s sounds crazy, I have only known you for a few days but I really like you Sara.
- Aw, so sweet of you Zayn. I like you to, sa jag med ett ännu större leende.
- No not like that, I like you like you know, love. Medans han sa det kollade han rakt in i mina ögon samtidigt som han rodnade.
Var dethär verkligen sant? Jag som trodde att jag bara hade inbillat mig att det var något emellan oss, och jag som har varit så orolig för att han inte tyckte om mig.
- Well, I like you to like that, I just didn´t dare to say it to you. Sa jag och rodnade, jag kände att det hetteade till om mina kinder.
Zayn sprack upp i ett stort leende, detsamma gjorde jag. Där satt vi och bara log mot varandra, vi kommer närmare och närmare. Tillslut kommer stunden jag väntat på länge. Jag möter hans läppar i en perfekt kyss. När vi avslutat kyssen blev det en pinsam tystnad, men ändå en helt underbar stund. Tystnaden avbryts av Zayn.
- I know that this are going to sounds weird, but Sara, would you like to be my girlfriend?
____________________________________________________________________________________________

Hoppas att ni gillade kapitlet :) +3 kommentarer till nästa kapitel :)
Kom igen nu! vi har så hög statestik men inga komenterer!
Kram Sandra <3

 


Kommentarer!

Hej! ville bara berätta att vi tycker det är dåligt med kommentarer och vi skulle önska att det kommer in lite fler för när vi kikar på statistiken så är den bra och vi skulle vilja ha mer kommentarer :) så var snälla att släng in en komentar när ni läst så är vi evigt tacksamma :) Kram Agnes :) <3

Up All Night - Kapitel 9

Saras perspektiv:
Jag kände hur Zayn la sig bredvid mig och sen hur han la armen om mig. Jag blev varm i hela kroppen. Jag skulle precis till att somna när jag hörde hur han viskade:
- It´s something special with you Sara. Jag log stort och kramade hårt om hans arm och sen somnade jag.




    
Jag vaknade upp nästa morgon av att jag kände doften av pannkakor. Jag va så trött efter gårdagen så jag
orkade inte öppna ögonen riktigt. Jag tänkte på gårdagen och kom på att Zayn hade lagt sig bredvid  mig. Då flög mina ögonlock upp och jag vände mig om snabbt och där låg han och sov men han vaknade snabbt av min vändning och kollade förskräckt runt i rummet och hans blick fastnade på mig.

- Hi. Sa jag lite blygt.
- Oh hi, sa han och rodnade.
Det blev en pinsam tystnad innan jag tog ett andetag och frågade om han somnade här igår även fast jag visste svaret.
- Yes I think I did that, sa han och rodnade mer.

Han va så söt när han gjorde det!  Han kollade upp på mig och kollade mig rakt in i ögonen och när han gjorde det kändes det som om tiden stannade, att det bara va vi 2 i hela världen och jag ville just i detta ögonblick att det skulle va så. Zayn lutade sig fram mot mig och va bara en liten bit ifrån mig just när dörren flög upp och där stod ju såklart Louis.

- What are you doing? Sa han med ett hånflin på läpparna.
- Nothing! Svarade vi båda kort, fort och samtidigt.
- I don’t believe you, sa han med en liten retsam röst.
- What did you want Lou? Sa Zayn med en liten lätt irriterad röst.
- The breakfast is ready. We have pancakes for you! Sa han och stod kvar i dörr öppningen och väntade på att vi skulle ställa oss upp och komma. Han ville värkligen inte lämna oss ifred! Fast det kanske skulle va bäst för då skulle det bli en sån pinsam tystnad.
- Are you going to sit there all day or are you going to come and have breakfast with us?
- No we coming, sa Zayn och reste på sig. Jag gjorde detsamma och vi gick ner och åt frukost.

När vi kom ner och satt oss vid bordet började killarna fråga vart Zayn va under natten men han gav dom alla en blick som menade att han skulle förklara sen. Min mobil började ringa och på displayen stod det Emma. Jag fick ett leende på läpparna och svarade. Jag gav alla vid bordet en ursäktande blick och gick iväg.

- Aa! Du somnade på Zayns axel igår och han hade armen runt dig! Det va så gulligt så jag tror jag dör! Nästan skrek Emma i telefonen.
- Hej på dig med Emma.
-Hej men serriöst vad gulligt!
-Men du och Harry då! Du satt ju i hans knä! Det va så gulligt att han insisterade på att du skulle sitta där.
- Ja! Synd att jag inte kunde sova hos dig för mamma ringde när filmen va slut och sa att jag skulle komma hem. Men Harry va så himla söt för när mamma skulle hämta mig så frågade han om han skulle följa mig hem för han visste inte att jag skulle bli hämtad. Så gulligt!
- Nej vad gulligt! Det kanske blir något emellan er då?
-Jag vet inte, kanske. Men du och Zayn då!

Jag ville berätta för Emma om vad som hände igår men inte över telefonen. Så vi pratade lite till och jag bad henne att komma över för att det va sista dagen killarna skulle va kvar. Jag kände mig lite ledsnare nu när jag tänker på det. Jag gick tillbaka till matbordet och alla hade ätit upp och skulle just gå iväg när jag kom. Alla kollade undrande på mig.

-Who did you talk whit? Sa Simon och alla kollade undrande på mig för jag hade pratat så länge.
-Emma, she is coming over soon so we can do something because you are going home today. Sa jag och gjorde en ledsen min så de började skratta. Alla utom Harry.
-Are Emma coming now?
-Yes. She was ready so she is on her way.

Harry bara försvann upp på övervåningen. Alla kollade på varandra och började as garva. Tillslut kom Harry ner igen och kollade på oss. Han hade bytt om från pyjamas till vanliga kläder och fixat håret och gjort sig iordning medans vi andra stod där i våra pyjamaser och skrattade åt honom.


Hej och förlåt igen att det är så dålig uppdatering det är mitt fel men det är sista veckan i skolan nu och vi har mycket att lämna in för betygen och så men vi ska försöka att få bättre uppdatering under jul. Nu fick det bli ett litet längre kapitel och vi vill ha lite fler kommentarer!
3+ för nästa Kpitel!
God Jul Kram Agnes :) xx